Z pewnością po podjęciu decyzji o tym, aby korzystać z backupu pojawia się wiele pytań. Okazuje się, że jest wiele istotnych parametrów, mających wpływ na ostateczną cenę usługi. Dlatego poniżej odpowiadamy na cztery najpopularniejsze pytania dotyczące backupu.
1. Jakiej wartości parametru RPO potrzebuję?
RPO informuje kiedy i jak często należy wykonywać backup. Tutaj istotne jest określenie, które usługi są krytyczne – np. w firmach produkcyjnych czy instytucjach finansowych każda sekunda przestoju stanowi określoną kwotę strat. Należy bezwzględnie brać to pod uwagę. Jednocześnie jest wiele sfer działalności firmy, w których odzyskanie dokumentu sprzed godziny czy dwóch nie będzie stanowiło ogromnej straty finansowej dla przedsiębiorstwa. Dopiero określenie tych zależności pozwoli na zoptymalizowanie kosztu backupu w stosunku do jego funkcjonalności dla konkretnego przedsiębiorstwa. Chociaż teoretycznie idealną wartością RPO jest zero, to dla optymalizacji kosztowej warto przemyśleć, w jakich sferach działalności można podnieść wartość tego parametru.
2. Jaka wartość parametru RTO sprawdzi się w moim biznesie?
RTO jest informacją, ile potrwa (od momentu awarii) odtworzenie utraconych informacji z backupu i przywrócenie poprawnego działania systemu. Tutaj, jak w przypadku RTO, idealna wartość stanowi zero. Mimo to dla zoptymalizowania kosztów warto wskazać, które elementy działalności są krytyczne, aby uzyskać informację o tym, jakie elementy w przedsiębiorstwie są najistotniejsze (np. produkcja, transakcje internetowe) i to właśnie je objąć np. usługą DRaaS.
3. Jaką technologię odzyskiwania systemów wybrać?
Wieloletnie doświadczenie w odzyskiwaniu danych pozwala nam rekomendować rozwiązania:
4. Na czym polega zasada 3-2-1?
Każdy wie, że powinien wykonywać kopie zapasowe. Jednak nie każdy wie ile powinno ich być, na jakich nośnikach i w jakich lokalizacjach należy je przechowywać. Z pomocą przychodzi reguła 3-2-1, która tłumaczy te kwestie. Dane należy przechowywać w minimum trzech egzemplarzach, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo awarii wszystkich urządzeń zawierających kopię zapasową. Egzemplarze danych należy przechowywać na przynajmniej dwóch różnych nośnikach. Jedna z kopii powinna znajdować się poza siedzibą organizacji. Dzięki takiemu postępowaniu istotnie zmniejsza się prawdopodobieństwo utraty kluczowych danych firmowych.
Z pewnością cztery powyższe pytania nie wyczerpują tematu backupu. Jeśli masz wątpliwości co do tego, jakie rozwiązania będą optymalne dla Twojego biznesu, skorzystaj z porady naszych specjalistów.
Skontaktuj się z naszymi doradcami handlowymi.